Mezinárodní potravinářské společnosti obdržely ocenění Good Farm Animal Welfare Awards 2022.
Dnes (15. června) byli na prestižním ceremoniálu v Londýně vyhlášeni vítězové letošních ocenění Good Farm Animal Welfare Awards (GFAWA).
Tento rok jsou vítězové skutečně mezinárodní a poprvé byla udělena i cena za stanovení cílů pro snížení množství bílkovin živočišného původu, jako je maso, vejce nebo mléčné výrobky, což je zásadní krok k odvrácení klimatické katastrofy.
Ceny GFAWA, které udělujeme od roku 2007, vyznamenávají potravinářské společnosti, které významně zlepšují život hospodářských zvířat a udržitelnost v rámci svých dodavatelských řetězců.
Mezinárodní úspěch
V letošním ročníku jsme vyhlásili vítěze z Evropy, Asie, Skandinávie a Jižní Ameriky. Patří mezi ně i společnost Compass Group (UK & IRE), která jako vůbec první získala zlatou cenu v kategorii Planet Friendly Award za závazek snížit množství potravin živočišného původu o 25 % do roku 2025. Do roku 2030 pak přejde na 40 % rostlinných alternativ a 70 % jejích pěti hlavních kategorií produktů bude do roku 2030 pocházet z regenerativního zemědělství.
Celkem bylo letos uděleno 27 ocenění po celém světě. Každým rokem by z nich mělo mít prospěch přes 138 milionů zvířat.
Firmy zvyšují svoji aktivitu
Dr. Tracey Jones, globální ředitelka oddělení Food Business CIWF, řekla:
„Je skvělé, že se letos sešla tak geograficky různorodá skupina vítězů, což dokazuje, že poselství welfare hospodářských zvířat a udržitelnosti potravin má mezinárodní ohlas a že obchodníci, výrobci potravin a další podniky jsou v této oblasti stále aktivnější.
Je obzvlášť nadějné sledovat, že si společnosti začínají stanovovat cíle pro snížení spotřeby masa a mléčných výrobků, protože je to velmi důležité pro snížení emisí skleníkových plynů a umožňuje nám to splnit pařížské klimatické cíle a odvrátit katastrofu.“
Vítězové napříč zeměkoulí
Sociální podnik Hilltribe Organics Ltd. (HTO) získal Sustainable Food and Farming Small Producer Award (ocenění pro malé výrobce v oblasti udržitelných potravin a zemědělství) za svou práci na zachování venkovských zemědělských vesnic v Thajsku pomocí ekologického a regenerativního zemědělství.
Carrefour Brazil získal cenu Best Retailer Marketing Award (cena za nejlepší marketing) za marketingovou kampaň v prodejnách, která spotřebitelům ukazuje, jaké jsou rozdíly mezi vejci, které pocházejí od slepic z různých druhů chovů – klecových, halových, s volným výběhem a ekologických – a jak jednotlivé systémy ovlivňují welfare slepic.
Společnost Waitrose získala cenu pro nejlepšího obchodníka za celkové nejlepší skóre v průzkumu supermarketů v roce 2022 a také cenu za nejlepší inovace za svůj projekt kvalitativního hodnocení chování zvířat, který měří jejich emoční pohodu, čímž se snaží neustále zlepšovat kvalitu jejich života.
Díky závazku používat vejce z bezklecových chovů vyhrála společnost Huevos Guillén ocenění Good Egg Award, a stala se tak prvním velkým španělským výrobcem, který toto vyznamenání získal. Huevos Guillén je největším producentem vajec v zemi a zavázal se, že do roku 2025 bude 100 % vajec a vaječných výrobků produkovat v bezklecových systémech. Rozšířil také svůj závazek postupně odstranit velmi intenzivní kombinované systémy – vícepatrové klece používané k ustájení slepic, které mohou výrazně omezovat jejich pohyb.